josefinoutandabout.blogg.se

Bilderna på facebook beskriver mer än 1000 ord, men ibland är 1000 ord bättre än bilder! Här kommer både ord och bilder från mina resor!

Resfeber

Publicerad 2013-07-23 12:28:12 i Allmänt,

Åhh snart åker vi! Bara 5 dagar kvar nu! Jag jobbar varje dag mer än vanligt för jag vill spara så mycket pengar som möjligt men jag börjar bli lite trött nu, uppe vid 8 för att åka snowboard i 5 timmar och sedan direkt hem duscha för att sedan skynda till jobb! Men snart tar jag semester från semestern så jag klagar inte!

Den 27de (fredag) börjar vi hitcha upp till Christchurch där vårt flyg går ifrån för att sova en natt på flygplatsen för vårt flyg går kl 6.05 på morgonen den 28de. Sen flyger vi till Melbourne där vi är i 12 timmar för att sedan flyga till Perth där vi också är i 12 timmar, haha, inte den bästa flyg rutten men den var billig! Vi har med oss våra skateboards så ska passa på skatea runt i Perth där ingen av oss har varit innan, det ska bli kul!

Den 29de flyger vi från Perth till Denpasar Bali och anländer 23.20 i Bali. Har redan bokat de 2 första nätterna på ett hotell så att vi ska slippa vandra runt första natten. Vad planen är efter det får vi se, ska försöka surfa så mycket som möjligt. Tristan är riktigt duktig på surf så han får pusha mig och lära mig allt han kan!

Nu kom jag precis hem från jobbet och vi ska gå och lägga oss. Hoppas att det är bättre åkning än idag för idag var det riktigt isigt och 40 min kö i alla liftar (alla 3 liftar haha).

Hoppas allt är bra med er! Kraaaamar!

BALI

Publicerad 2013-07-14 03:04:36 i Allmänt,

Hejsan hoppsan! Massa har hunnit hända sen jag uppdatterade förra gången. Jag är äntligen frisk, kan äntligen åka snowboard varje dag igen och kan jobba utan problem. Hostar fortfarande lite ibland men inget allvarligt.

Just nu ligger jag i sängen, är trött från gårdagen, var ute och dansade efter jobbet.

En liten ändring i planen är att om 12 dagar åker jag och Tristan till bali i en månad för att surfa. Ska bli så himla skönt med strand och sol i ett tag för att sedan komma tillbaka till Wanaka och jobba ihop pengar för att resa runt New Zealand. Jag får till och med tillbaka jobbet när jag kommer tillbaka så allt perfekt!

Annars är allt som vanligt, försöker åka snowboard varje dag och sedan hem för att snabbt duscha och äta för att sedan åka till jobbet.

Nu ska jag hoppa in i duschen och äta innan jobbet!

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

Äntligen på bättringsväg

Publicerad 2013-07-07 01:07:12 i Allmänt,

Hejsan hoppsan! Dålig uppdattering, jag vet! Har varit sjuk i 5 dagar nu och självklart slutar internet funka så jag fick ligga sjuk utan internet. Har hostat och hostat och hostat hela tiden nu men äntligen har det blivit lite bättre. Jobbade första dagen i fredags men det var svårt för jag vill inte hosta framför gästerna. Igår hade vi så mycket att gör på jobbet, säsongen har äntligen startat här!

Nu vaknade vi precis, jätte dimmigt så vi stannar hemma idag igen. När man måste sätta sig i en bil och köra 30 min för att komma till liften så är det lätt att man blir lite lat och hoppar över de dåliga dagarna. Men vad gör det, vi har tid till att åka ändå.

Annars är allt bra. Wanaka är mysigt men inte bättre än Sverige. Jag var rädd för att älska New Zealand och nästan fastna här, har hört så många människor som fastnar här, men inte jag inte, borta bra men hemma bäst!

Nu ska vi gå äta frukost. Blir nog en lugn dag innan jag ska jobba. Imorgon hoppas jag att vädret är bättre så att vi kan åka lite snowboard.

Hoppas allt är bra med er! Kraaaaaaaaamar

Hostig

Publicerad 2013-07-01 12:38:45 i Allmänt,

En hostig Josse som skriver blogg idag. Kände mig lite krasslig igår och idag vaknade jag med feber och ännu värre hosta. Så det har blivit sängen hela dagen och sjukanmälan från jobb. Ligger i soffan med de andra i huset och kollar Top Gun. Tristan jobbar ikväll men kommer nog hem snart. Är storm här så det är inget bra väder uppe i bergen så jag missar inga fina dagar.

Nu ska jag gå lägga mig! Skriver imorgon!