josefinoutandabout.blogg.se

Bilderna på facebook beskriver mer än 1000 ord, men ibland är 1000 ord bättre än bilder! Här kommer både ord och bilder från mina resor!

Le

Publicerad 2013-11-26 16:55:14 i Allmänt,

Halloooo! Här är det mitt i natta, klockan är 5 på morgonen, jag vaknade och kunde inte somna om. Nåväl, nu har jag tid för ett inlägg! Hur mår ni alla? Jag mår jätte bra! Utöver att det är frustrerande att inte ha jobb så trivs vi jätte bra! Vi surfar, fiskar och skatear varje dag och bara har det gött! Bor fortfarande med de 3 tjejerna mitt inne i byn så vi har det perfekt. Om några dagar ska vi hitcha upp till Aukland, FÖR SNART ÄR DET DAGS FÖR JACK JOHNSON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åh va jag önskar att jag kunde stå bredvid dig igen mamma, längst fram, mitt framför scenen med tårar i ögonen och sjunga för fulla muggar!

Efter Jack åker vi ner till Raglan igen i en vecka för att sälja bilen och surfa lite till för att sedan åka upp till Aukland igen för att möta upp Tristans föräldrar. De har hyrt en campervan som vi ska åka ner till sydön med, ska bli spännande!

När vi kommer ner till Wanaka runt julafton så säger vi hej då till dom som åker till Australia och vi firar nyår i wanaka. I wanaka ska vi jobba stenhårt i 3 veckor för att sedan hoppa på ett långt flyg som tar oss hem!

Hoppas allt är bra med er! Kramar

Raglan är underbart

Publicerad 2013-11-16 21:19:57 i Allmänt,

Hej! Allt är jätte bra här, vi trivs jätte bra i Raglan! Vi började med att bo på en camping i 4 nätter, dyr som fasen men här vågar man inte parkera bilen var som för det finns väldigt mycket maorier och andra locals som är trötta på turister som gör dumma saker med bilen. Så vi betalade 20 dollar per natt var men det var det värt :)

Vi plockade upp 2 tjocka våtdräkter från second hand så nu kan vi surfa utan problem. Är i vattnet minst 2 gånger om dagen, helt underbart är det! Jag är fortfarande lite skraj när det blir för djupt men det är okej.

Efter 4 dagar så träffade jag en tjej som också var i Wanaka i vintras som erbjöd oss att ta in vår madrass från bilen och sova på deras golv. Så det gör vi för tillfället. Jätte mysigt hus mitt inne i stan. Alla i denna stad vill ha jobb på samma gång så det är rätt svårt men jag var barnvakt igår för en 3 åring och 6 veckor gammal. Den minsta är minimal. Hon ville inte sova, hon ville gosa så det blev gosande i 6 timmar. Skönt att träffa normala ungar igen.

Nu har vi precis vaknat, ska äta frukost och sen åka surfa! Hoppas allt är bra med er!

Kramar!

Ps. Den 17 januari inte december tyvärr! DS. KRAMAR

Nordön!

Publicerad 2013-11-10 10:49:32 i Allmänt,

Oj va jobbigt att jag har väntat såhär länge på att skriva inlägget, nu har jag så himla mycket att berätta om, ska försöka. Vi började med att sakta men säkert köra längs med östkusten, stannade på massvis med ställen som jag inte kommer ihåg just nu, har det uppskrivet dock ;-) vi sov på de mest vackraste ställena men också några nätter då jag bara låg livrädd. Så häftigt att vakna upp av vågorna och att ta en morgonpromenad! Vi har dock kört väldigt intensivt vissa dagar (tristan kör) så nu har vi kommit upp till Hamilton och Raglan. Tog färjan över från picton till wellington, stannade en natt i wellington på ett backpackers för att se ett liveband spela och sedan körde vi hela vägen upp till Raglan. Raglan är en surfby 45 min utanför Hamilton så du kommer älska detta Anna!!!! Så avis!

Idag plockade vi upp några tjockare våtdräkter för vattnet är ISKALLT så imorgon hoppas vi på morgonsurf!

Imorgon ska vi försöka hitta jobb!

Juste!!! Har bokat min hembiljett, kommer hem den 17de så då vill jag träffa er ALLA!!!!

Att bo i en bil

Publicerad 2013-11-02 11:24:33 i Allmänt,

Äntligen har vi lite internet igen efter att ha varit på resande fot i en vecka. Vi började med att köra 4 timmar söder till Dunedin där vi sov på en kompis soffa och utforskade dunedin i 2 dagar, en jätte fin stad med massvis med vackra stränder. Förra fredagen så åkte vi ut till en strande för att vandra upp på en kulle och gömm oss i sandynerna för att kunna se pingviner vandra upp på stranden. Sååå häftigt!!! När vi sedan skulle vandra tillbaka till bilarna så hade de gigantiska sjölejonen kommit upp för att sova på stranden så det var riktigt otäckt att vandra mellan för vissa började attackera!

På lördag började vi kör längs med Catlins, som är kustvägen runt hela södra kusten. vi parkerade bilen på stränder över natten och vaknade upp med vågor och sandflugor!! Vi körde hela vägen ner till Bluff som är new zealands sydligaste punkt. Vi stannade i en cool liten surfby Riverton en natt och ägnade hela dagen till att plocka snäckor och fånga krabbor! Riktig semester!

I torsdags bestämde vi oss för att köra norr ut istället pga dåligt väder. Så vi körde genom wanaka och firade halloween, riktigt kul kväll!

vi ligger alla utslagna idag och kollar film, imorgon börjar vi köra längst med västkusten!

Ska boka hembiljett i veckan, så snart ses vi!

Hoppas allt är bra! Happy hallooweeeeen!!